Τριήμερη επίσκεψη στο ΙΑΣΩGENERAL HOSPITAL A.E.
Παρακάτω
εκτίθενται συνοπτικά τα κυριότερα συμπεράσματα από την επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε,
όπως προέκυψαν από τα συνημμένα ερωτηματολόγια καθηγητών, μαθητών και
συνεργαζόμενου φορέα.
1.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
(αξιολόγηση για την επίτευξη των στόχων του
υλοποιηθέντος προγράμματος, την επάρκεια της προετοιμασίας του και τις
ελλείψεις που κατά τη γνώμη σας υπήρξαν σε όλα τα στάδια)
Θεωρείται ότι επιτεύχθηκε ο
βασικός σκοπός και οι επί μέρους στόχοι του προγράμματος σε μεγάλο βαθμό.
Μέσα από τις συζητήσεις, τον προβληματισμό και την αξιολόγηση των μαθητών φαίνεται ότι η εκπαιδευτική επίσκεψη συνέβαλε
στη διεύρυνση των επαγγελματικών αναζητήσεων των μαθητών για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Φαίνεται ότι η εκπαιδευτική
επίσκεψη συνέβαλε ώστε οι μαθητές να:
·
Γνωρίσουν
σύγχρονους τρόπους εξοπλισμού,
οργάνωσης και λειτουργίας ιατρικών και νοσηλευτικών τμημάτων
·
Αντιληφθούν
την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού και
εκπαίδευσης σε σύγχρονες μεθόδους
·
Αξιολογήσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών
·
Πληροφορηθούν για
τους τρόπους πρόσληψης διαφόρων
ειδικοτήτων στην επιχείρηση
·
Πληροφορηθούν για
τα κίνητρα και τη σταδιοδρομία των εργαζομένων στην επιχείρηση
·
Πληροφορηθούν για
τη διαμόρφωση των εργασιακών σχέσεων
μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων και να
εντοπίσουν τους παράγοντες που τις επηρεάζουν
·
Να διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων Φορέων που παρέχουν Ιατρικές και Νοσηλευτικές
Υπηρεσίες
·
γνωρίσουν νέες
μορφές επιχειρήσεων που αφορούν την Υγεία
, στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν για επαγγελματική αποκατάσταση
·
Εντοπίσουν
τη σημασία της επιχειρηματικότητας σε τομείς που αφορούν την παροχή Υπηρεσιών
Υγείας
Θεωρείται ότι η
προετοιμασία των μαθητών για την
εκπαιδευτική επίσκεψη ήταν επαρκής αφού οι μαθητές/τριες:
·
είχαν αντλήσει πληροφορίες για την επιχείρηση από το διαδίκτυο
·
είχαν εκπονήσει εργασίες σχετικά με τη δραστηριοποίηση διαφόρων
ειδικοτήτων στη συγκεκριμένη
επιχείρηση
·
είχαν εντοπίσει συγκεκριμένα στοιχεία για τον εξοπλισμό και την παροχή
υπηρεσιών στα οποία εστίασαν κατά τη
διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης π,χ
τη λειτουργία της Μ.Ε.Θ.
Ακτινοσκοπικός έλεγχος.
·
είχαν περιγράψει πώς περίμεναν την εικόνα της επιχείρησης και έκαναν τις συγκρίσεις τους με το τελικό αποτέλεσμα
2. ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
(αξιολόγηση για τις
δραστηριότητες του φορέα που σχετίζονται με το αντικείμενο και την ειδικότητα
των μαθητών που θα συμμετάσχουν στην επίσκεψη, τις νέες τεχνολογίες και
μεθόδους που χρησιμοποιεί στην παραγωγική και ερευνητική του δραστηριότητα, την
εμπειρία του φορέα στην οργάνωση ανάλογων δραστηριοτήτων)
Οι δραστηριότητες, ο εξοπλισμός η προηγμένη τεχνολογία και το είδος των
παρεχόμενων υπηρεσιών ανταποκρίνεται απόλυτα στις ειδικότητες και τα
επαγγελματικά ενδιαφέροντα των μαθητών οι οποίοι προέρχονται από το τομέα
Υγείας Πρόνοιας και ήταν ειδικότητας νοσηλευτικής, διαιτολογίας,
φυσιοθεραπευτών.
Το ΙΑΣΩ GENERAL HOSPITAL Α.Ε
είναι καταξιωμένη επιχείρηση στον
τομέα των Υπηρεσιών Υγείας και παρέχει θεραπευτικές και επεμβατικές υπηρεσίες
υψηλού επιπέδου. Διαθέτει υψηλού επιπέδου Μονάδες Εντατικής Θεραπείας πρωτοποριακές στην παροχή ιατρικής και
νοσηλευτικής φροντίδας για τα Ελληνικά δεδομένα. Διαθέτει αναβαθμισμένο
εξοπλισμό σε διαγνωστικά εργαστήρια και υψηλή τεχνολογία .
Διαθέτει επίσης κέντρο διατροφικής στήριξης.
3. ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
(αξιολόγηση για τη συμμετοχή
των μαθητών, τη συσχέτιση του επιπέδου σπουδών και των ειδικοτήτων των μαθητών με το αντικείμενο του φορέα, τη
δυνατότητα πρακτικής άσκησης και επαγγελματικής απορρόφησης από τον
συνεργαζόμενο φορέα και τη διεύρυνση του επαγγελματικού και εκπαιδευτικού ορίζοντα των
μαθητών)
Η συμμετοχή των μαθητών ήταν πάρα πολύ καλή
τόσο σε επίπεδο προετοιμασίας όσο και σε επίπεδο παρακολούθησης και ενεργής
συμμετοχής κατά τη διάρκεια της
επίσκεψης αλλά και σε επίπεδο αξιολόγησης και εκτίμησης εμπειριών με στόχο την
προσωπική και επαγγελματική αναβάθμισή τους.
Το επίπεδο σπουδών των μαθητών ήταν ικανοποιητικού βαθμού ώστε να εξασφαλίσει τη δυνατότητα
παρακολούθησης και κατανόησης της λειτουργίας
του εξοπλισμού που επιδείχθηκε και τη συνεργασία σε όλη τη διάρκεια της
εκπαιδευτικής επίσκεψης. Οι ειδικότητες
των των μαθητών/τριών ήταν συναφείς με το είδος των παρεχόμενων υπηρεσιών του
φορέα. Τα επαγγελματικά και εκπαιδευτικά
ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών ήταν ανάλογα των στοιχείων που παρουσιάστηκαν
κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης. Οι απορίες, ερωτήσεις, παρατηρήσεις τους συνέβαλαν
στη δημιουργία εποικοδομητικού μαθησιακού κλίματος και την απόσπαση
πολλών πληροφοριών από την υπεύθυνη της ξενάγησης και τους άλλους εργαζόμενους
στα διάφορα τμήματα που ξεναγήθηκαν.
Η ξενάγηση κρίθηκε ιδιαίτερα σημαντική και
δημιούργησε στους μαθητές/τριες το ενδιαφέρον για την
επίσκεψη πολλών χώρων
της επιχείρησης. Πρέπει ωστόσο να τονιστεί ότι οι χώροι Υπηρεσιών
Υγείας κατά τη διάρκεια λειτουργίας τους έχουν ξεχωριστή ευαισθησία που αφορά σε θέματα
προσωπικότητας των ασθενών αλλά και προσοχής της τήρησης βασικών κανόνων
Υγιεινής που δεν επιτρέπει εύκολα την πρόσβαση
και για πολύ χρόνο σε συγκεκριμένους χώρους (π.χ. Αιμοδυναμικό, Μ.Ε.Θ).
Αυτό βέβαια λειτούργησε θετικά αφού για μια ακόμη φορά οι μαθητές
συνειδητοποίησαν εμπράκτως την ιδιαίτερη προσοχή και το σεβασμό που πρέπει να χαρακτηρίζει τις ειδικότητες του
τομέα τους.
Ο επαγγελματικός και εκπαιδευτικός ορίζοντας
των μαθητών/τριών διευρύνθηκε αφού ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους διαφόρων
Τμημάτων για σύγχρονους τρόπους
οργάνωσης και λειτουργίας ιατρικών, νοσηλευτικών, εργαστηριακών τμημάτων και εξωτερικών ιατρείων και από Χειριστές σύγχρονου εξοπλισμού και παρακολούθησαν τη χρήση και λειτουργία του
σύγχρονου εξοπλισμού αναβαθμισμένου επιπέδου.
Δόθηκε η ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τις αυξημένες απαιτήσεις
που δημιουργούνται στην Αγορά Εργασίας και τις υποχρεώσεις ως
μελλοντικοί επαγγελματίες με
αποτέλεσμα να γίνουν περισσότερο απαιτητικοί
για την ποιότητα εκπαίδευσή τους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν
σε υψηλό επίπεδο επαγγελματικής προσφοράς ενόψει της διαρκούς εξέλιξης, του
εκσυγχρονισμού και των Ευρωπαϊκών Προτύπων.
Πολλοί μαθητές/τριες εξέφρασαν επιθυμία να
απασχοληθούν επαγγελματικά σε ανάλογη επιχείρηση, άλλοι εξέφρασαν
προβληματισμό για τη συσχέτιση των οικονομικών υποχρεώσεων με την παρεχόμενη υπηρεσία ανθρωπιστικού
περιεχομένου.
Για πολλούς στάθηκε αφορμή να διευρυνθεί η εικόνα του επαγγελματία σε ειδικότητα
παροχής υγείας μέσα στην Αγορά Εργασίας.
4. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΛΟΙΠΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
(αναφορά άλλων
στοιχείων, θετικών ή αρνητικών που παρουσιάστηκαν κατά την επίσκεψη και θα
πρέπει να ληφθούν υπόψη στην υλοποίηση του προγράμματος)
Σε ότι αφορά τον τελικό σκοπό του
προγράμματος πρέπει να αναφερθεί ότι η
καθυστέρηση υλοποίησης του επέδρασε αρνητικά στην επίτευξη των στόχων του
προγράμματος αφού είχε προβλεφθεί να λειτουργήσει ως μέσο που θα συνέβαλε για
την επιλογή ειδικότητας των μαθητών και υλοποιήθηκε όταν ο χρόνος λήψης
απόφασης είχε παρέλθει.
Θα
πρέπει όμως να τονιστεί ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτική επίσκεψη
λειτούργησε θετικά δίνοντας ερεθίσματα
για τη διεύρυνση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών ενδιαφερόντων των
μαθητών/ τριών. Συνέβαλε επίσης στην ενδυνάμωση στοιχείων της προσωπικότητας των μαθητών που είναι
απαραίτητα για την μαθητική και επαγγελματική τους εξέλιξη όπως η ομαδικότητα, η συνεργασία, η έρευνα. Στάθηκε επίσης αφορμή για τη σύσφιξη σχέσεων
μεταξύ καθηγητών και μαθητών και την ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης προς το
Εκπαιδευτικό Σύστημα.
Λειτούργησε ως ερέθισμα για τη συνειδητοποίηση ότι το
εκπαιδευτικό σύστημα και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν στις
αναμενόμενες ανάγκες των μαθητών για την παροχή εξειδικευμένης γνώσης, την
καλύτερη προετοιμασία τους για την Αγορά Εργασίας, αξιολογώντας την
Επιστημονική και Τεχνολογική Πρόοδο του αντικειμένου εργασίας τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου